Posilování HSS

Vadné držení těla

HLUBOKÝ STABILIZAČNÍ SYSTÉM

Poznáváte se na obrázku? Díky sedavému zaměstnání je na tom většina z nás hůře, než naši předchůdci.
Jestli vás už v poledne bolí hlava, záda a večer celý člověk, pomůže jediné. Posílení HLUBOKÉHO STABILIZAČNÍHO SYSTÉMU.
Jedná se o hluboko uložené stabilizační svaly v břišní stěně (příčný sval břišní, vnitřní šikmý břišní sval, paravertebrální svalstvo v okolí páteře a další).
Jde o střed těla, který musí být posílen na prvním místě!

TEST HLUBOKÝCH STABILIZÁTORŮ aneb JAK JSTE NA TOM VY!?

Pokud odpovíte na všechny otázky KLADNĚ, pak s HSS problém nemáte! 

HSS

1. Mám vyklenuté břicho?
2. Bolí mě záda?

3. Lehnu si na podložku a mezi bederní páteří a zemí se vytvoří větší mezera?

4. Při cvičení na břišní svaly cítím, že více namáhám bederní páteř?

5. Postavím-li se na BOSU, neudržím se v klidu?



Chodíte si jednou týdně zahrát tenis, fotbal nebo zběsile taháte těžké činky? Myslete na to, že sportovat se musí s rozumem. Určitě druhy sportů vás totiž neuchrání před deformacemi a postupnými patologickými změnami páteře. Střed těla (břišní svaly, hluboké stabilizační svaly, zádové mezilopatkové svaly) nejsou posíleny, takže časem se zbortí trupový korzet, bederní páteř se začně prohýbat dopředu a nezpevněné břišní svaly dostanou povel pěkně se vyvalit dopředu. Vše ještě doladí nehezký hrb, za který může oslabené paravertebrální a mezilopatkové svalstvo, které prostě lopatky a oblast ramene neudrží v přirozené pozici. A teď se podívejte sami na sebe, když čtete tento text. Sedíte rovně, aniž by vás něco bolelo či bylo vám to nepříjemné? Nebo jste v pozici luku s předsunutou hlavou? Krční vzpřimovače páteře totiž už neudrží hlavu vzpřímeně a umožní ji vysunout se vpřed.
  • Co tedy s tím? 
    Nikdy není pozdě začít něco dělat. Základní postoj a posed zvládnete sami a používat hluboký stabilizační systém
    vás naučí naši fyzioterapeuté.
  • Začátek zvládnu sám:
    Zkuste se posadit rovně. Zatáhněte ramena dozadu, stlačte je dolů, zatlačte bradu do krku, zpevněte střed těla,
    pokuste se spodní část břišní stěny zatáhnout směrem k páteři, alespoň částečně se vyrovná prohnutí bederní
    části páteře. Je to nepřirozené a trochu to i bolí, že?! Nedivte se, vaše svaly jsou ochablé, zkrácené a pro tuto
    polohu nepřipravené. Věřte, že opakování je i ve fyzioterapii matka moudrosti a po pár týdnech to půjde lépe.
  • Posilování hlubokých svalů s osobním fyzioterapeutem:
    Zjistili jsme, že většina typických klientů posilovny neví, že je nejprve důležité zpevnit svaly stabilizační a pak
    teprve pracovat na svalových partiích, které jsou dobře viditelné na první pohled. Buďte tedy moudřejší a pracujte
    na sobě efektivněji. Naši fyzioterapeuté vám přesně vysvětlí principy fungování těchto stabilizátorů. Jste-li na tom hodně špatně,
    začnete se učit od začátku a budete se muset vrátit do kojeneckého věku. Říká se tomu vývojová kineziologie, která
    vás postupně naučí stabilizátory ovládat. Nenechte se zmást, ač děláte cviky hodné půlročního batolete, věřte, že zapojíte jak svaly,
     tak i mozek a slušně se zapotíte. V dalších fázích zapojíte do posilování různé pomůcky . Např. velké balanční míče (fitbally),
     malé míčky (overbally), tzv. bosu míče (polomíče s jednou pevnou a druhou nestabilní stranou),
     propriomed atd. Díky nim se aktivují hluboké stabilizační svaly v těle a tělo se zpevňuje.
  • Vydržte, buďte svědomití a důslední!
    Pravidelnost a opakování je jedinou možnou cestou, jak zpevnit tuto důležitou část těla. Výsledek se sotva dostaví,
    pokud si zacvičíte jednou týdně. Dejte si svých každodenních deset minut a po několika týdnech sami uvidíte, že jste
     vyrostili o pár centimetrů, narovnali páteř a také zploštili břicho.
  • Objednejte se kdykoli k některému z fyzioterapeutů ORP Centra a nechejte se zasvětit do tajů hlubokého stabilizačního systému
  • TELEFON: 233 338 112, 773 677 687