Co byste měli vědět o BOSU

  • BOSU je balanční podložka připomínající rozpůlený velký míč 

  • BOSU vychází ze zkratky „BOth Sides Up“ což napovídá, že jej můžeme využít z obou stran.

  • BOSU dokáže aktivovat právě ty svaly, které mají tendenci k „vypadnutí“ ze své funkce a tím
     způsobují vznik funkčních poruch pohybového aparátu.

  • Díky BOSU můžeme posilovat tzv. „Hluboký stabilizační systém trupu a páteře“ a předcházet
     tak bolestivým problémům spojených s jeho dysfunkcí.

  • Při cvičení na BOSU je důležitá preciznost provedení. Pokud cvik provádíte špatně, zbytečně
     uvedete do inkoordinace hluboký stabilizační systém a cvičení je v podstatě k ničemu.

  • Cvičení na BOSU se tedy provádí v pomalém rytmu a v přesné koordinaci svalů a svalových řetězců,
     optimálně pod kontrolou fyzioterapeuta či profesionálně vyškoleného trenéra.

     

Co je to hluboký stabilizační systém?

Zkratku HSS používáme v ORP Centru velmi často a rádi. Pokud se vám totiž podaří uvědomit si obrovskou důležitost těchto svalů, máte cestu k vypracovanému tělu o polovinu kratší. Pokud dojde k poruše souhry těchto svalů, dojde ke svalové dysbalanci a následně k vertrogenním potížím (bolesti zad, výhřez meziobratlové ploténky, blokády jednotlivých úseků páteře …). Pokud jsou svaly Hlubokého stabilizačního systému dysfunkční, funkci za ně přeberou svaly povrchové, které nedokáží přesné nastavení v jednotlivých kloubech páteře, vzniká zde svalové napětí, bolesti a blokády. Čím více práce přebírají povrchové dlouhé polysegmentální svaly, tím více ztrácí funkčnost hluboké svaly a vzniká tak začarovaný kruh. Výsledkem klasické vystouplé břísko, kulatá záda a především bolavé a nespokojené tělo.

Svaly „Hlubokého stabilizačního systému trupu a páteře“

  • Příčný sval břišní (musculus transversus abdominis)
    Krátké svaly v nejhlubší vrstvě podél páteře (musculi multifidi)
    Svaly pánevního dna (diaphragma pelvis)
    Bránice (diahragma)
[ Nebyl nalezen styl fotografie ! ]

Co na BOSU říká fyziotarepaeutka ORP Centra Veronika Kliková?

"Ze zdravotního hlediska je to cvičení nezatěžující klouby tvrdými dopady, při cvičení se stimulují a posilují svaly ovlivňující hluboký stabilizační systém, který máme všichni nefunkční, jelikož denní činnosti ho nevyužívají (sedavé zaměstnání atd). Na BOSU lze cvičit jak kardio trénink, posilování nebo pro formování postavy. Nestabilita, kterou bosu nabízí, je prostředí pro člověka neznámé a stimuluje proprioceptory (receptory) na plosce a zároveň bojuje i proti deformitám. Cvičení na BOSU je zábavné, nenáročné na prostor i finanční prostředky.

  • Pokud se chcete naučit správně používat BOSU, objednejte si individuální terapii na míru na tel. 233 338 112 nebo 773 677 687